Guvernul a adoptat un act normativ care prevede adoptarea tacită a avizelor necesare pentru obținerea autorizației de construire în cazul în care instituția publică nu răspunde în termenul legal.
Ceea ce nu ai spus în articol și este foarte important se referă la excepții. Și anume ca nu se pot aviza tacit documentațiile depuse spre avizare la "instituțiile din Sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională". Adică printre altele ISU, MApN, Poliția Rutieră, STS, etc. Ordonanța este dată cu direcție spre fostul primar al Bucureștiului, actualul președinte al României, care suspendase comisia de circulații din cadrul Primăriei Municipiului București încă din august anul trecut (2024), și prin urmare nu se putea emite acest aviz pentru nici o lucrare cât de cât mai mare fie ea la faza de PUZ sau de Autorizație de Construire.
Corect, excepția de care vorbești este importantă. Nu sunt însă convins că ordonanța este cu dedicație pentru București. Există probleme de genul ăsta în multe alte orașe, în special în Iași, așa cum arată și studiul pe care l-am citat în articol. Înclin să cred că proiectul are legătură atât cu situația din București, cât și cu proiectele finanțate prin PNRR, pentru a evita pierderea banilor din cauza întârzierilor acumulate.
Ceea ce nu ai spus în articol și este foarte important se referă la excepții. Și anume ca nu se pot aviza tacit documentațiile depuse spre avizare la "instituțiile din Sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională". Adică printre altele ISU, MApN, Poliția Rutieră, STS, etc. Ordonanța este dată cu direcție spre fostul primar al Bucureștiului, actualul președinte al României, care suspendase comisia de circulații din cadrul Primăriei Municipiului București încă din august anul trecut (2024), și prin urmare nu se putea emite acest aviz pentru nici o lucrare cât de cât mai mare fie ea la faza de PUZ sau de Autorizație de Construire.
Corect, excepția de care vorbești este importantă. Nu sunt însă convins că ordonanța este cu dedicație pentru București. Există probleme de genul ăsta în multe alte orașe, în special în Iași, așa cum arată și studiul pe care l-am citat în articol. Înclin să cred că proiectul are legătură atât cu situația din București, cât și cu proiectele finanțate prin PNRR, pentru a evita pierderea banilor din cauza întârzierilor acumulate.