Doi ani de Patru Pereți
Câți abonați sunt, de unde vin ei, cât de citite sunt mailurile și câți bani produce newsletterul Patru Pereți din donațiile cititorilor.
Oradea. O zi oarecare de august 2021. După patru zile autentice de vară, a cincea și ultima zi de workation m-a întâmpinat cu ploaie, vânt și 14 grade timide, și alea abia pe la orele prânzului. Iar eu eram îmbrăcat în tricou, pentru că de ce să pui și altceva în bagaj în luna august, nu-i așa?
Când m-am urcat însă în Boltul care m-a dus la aeroport aveam un zâmbet ciudat în colțul gurii. Plecam din Oradea împreună cu laptopul pe care tocmai definitivasem ceea ce credeam eu că va fi structura editorială a newsletterului Patru Pereți.
Am trimis primul newsletter Patru Pereți în 20 octombrie 2021, iar astăzi se împlinesc exact doi ani de atunci. Pe parcursul timpului, am adaptat din mers structura editorială gândită la Oradea așa cum am simțit eu la momentul respectiv că este mai bine. Pe baza feedback-ului direct primit de la voi, pe baza statisticilor legate de fiecare newsletter în parte, dar și pe baza propriilor dorințe.
Și simt că este momentul potrivit să vorbim un pic despre bucătăria internă a newsletterului, așa cum am făcut de altfel și la aniversarea de un an.
🧑🤝🧑 Câți abonați are Patru Pereți?
Ești unul dintre cei 3.245 de abonați la newsletterul Patru Pereți și fiecare dintre voi a sosit aici organic, pentru că a completat adresa de e-mail în căsuța de abonare pentru că așa a vrut, fără niciun fel de truc. Îți mulțumesc că ești abonat și citești newsletterul Patru Pereți. Uite cum arată o creștere organică a numărului de abonați:
1.049 dintre voi (32%) au ajuns aici pe baza recomandărilor directe primite de la alte newslettere de pe platforma Substack, cu un top 10 format din
, , , , , , , , și . În total există 17 newslettere care recomandă propriilor cititori abonarea la Patru Pereți și cred că acest sistem de recomandări inventat de Substack este cea mai bună metodă de promovare pentru un newsletter. Le mulțumesc tuturor celor care recomandă newsletterul Patru Pereți.Alți 1.255 dintre voi (39%) erau deja abonați la un alt newsletter de pe platforma Substack atunci când s-au abonat la Patru Pereți, iar pentru 817 dintre voi (25%) Patru Pereți a fost primul newsletter dezvoltat pe Substack la care v-ați abonat.
90% dintre voi locuiesc în România. Salutări călduroase și abonaților din Marea Britanie (2%), Germania (1%) și Spania (1%), dar și celor 22 de abonați din Statele Unite, 5 abonați din Canada și 3 abonați din Australia. Patru Pereți a ajuns cu câte un abonat inclusiv în Brazilia, Chile, Coasta de Fildeș și Indonezia.
În total, în cei doi ani de existență, 442 de oameni au decis la un moment dat să se dezaboneze de la newsletter. Le mulțumesc și lor pentru că au făcut cândva parte din viața acestui produs editorial.
📖 Cât de citite sunt newsleterele Patru Pereți?
Am trimis până acum 98 de newslettere, adică în medie unul pe săptămână. Rata medie de deschidere (open rate) este în general de more or less 50%, cu un maxim de 72% și un minim de 44%.
În realitate, open rate-ul este ușor mai ridicat, pentru că unii cititori setează clientul de mail astfel încât să nu contorizeze deschiderile, lucru valabil în special pentru utilizatorii de iPhone.
De regulă, fiecare newsletter generează un număr de afișări mai mare decât numărul de abonați, întrucât există oameni care citesc newsletterele direct pe site, fără să fie abonați la newsletter.
💰 Câți bani generează newsletterul Patru Pereți de la cititori?
Conținutul publicat pe Patru Pereți este gratuit, însă încă de la lansare am oferit cititorilor posibilitatea de a susține financiar producția acestui newsletter cu o contribuție lunară de minim 10 lei. La lansare, cu banii ăștia îți luai lejer un espresso dublu la orice cafenea de specialitate. Doi ani de inflație mai târziu găsești cu greu un espresso simplu care să se încadreze în preț.
În prezent există 11 persoane care contribuie lunar la newsletterul Patru Pereți, iar în total vorbim despre venituri recurente brute de 220 lei pe lună. Alte 22 de persoane au contribuit la un moment dat cu o plată unică, iar veniturile brute obținute prin aceste plăți unice sunt de 560 lei.
Pe parcursul celor doi ani de existență, Patru Pereți a generat venituri brute de la cititori în valoare totală de 4.080 lei, sumă din care se rețin comisioanele platformei Donorbox și ale procesatorului de plăți Stripe. La un calcul simplu rezultă, în medie, venituri brute de 170 lei pe lună.
Mulțumesc tuturor cititorilor care contribuie sau care au contribuit în trecut la Patru Pereți. Dacă îți place conținutul newsletterului Patru Pereți poți să contribui și tu simplu și ușor printr-un click pe butonul de mai jos.
🤝 Cine susține newsletterul Patru Pereți?
Începând din iunie 2023, platforma imobiliară Storia.ro a devenit partener al newsletterului Patru Pereți. Pentru mine, asta înseamnă un fundament solid pentru ca newsletterul Patru Pereți să existe în continuare în forma actuală, în contextul în care donațiile de la cititori sunt utile și apreciate, dar insuficiente, așa cum o demonstrează și cifrele dezvăluite mai sus.
Parteneriatul cu Storia.ro nu înseamnă însă doar un banner integrat în newsletter. Înseamnă, de fapt, că tu primești acces la informații utile despre piața imobiliară sub forma unor analize despre tranzacțiile imobiliare din România și despre interesul real al clienților pentru cumpărarea și închirierea de locuințe. În plus, primești acces la o sinteză cu cele mai importante noutăți despre noile proiecte rezidențiale care sunt construite în România. Le găsești pe toate o dată pe lună într-o secțiune dedicată a newsletterului Patru Pereți.
Mulțumesc Storia.ro pentru susținerea acordată newsletterului Patru Pereți.
Dacă reprezinți un brand și vrei să-ți asociezi imaginea cu newsletterul Patru Pereți mă găsești la daniel.popescu1985 at gmail punct com. În funcție de domeniul de activitate, gândim împreună o strategie prin care să aducem informații utile pentru cititorii Patru Pereți.
Mi-ar fi plăcut să-ți povestesc și despre strategia editorială a newsletterului, în special pentru că, așa cum probabil ai observat, unele newslettere au conținut editorial sportiv, care nu se potrivește neapărat cu ideea de la care am pornit la drum cu Patru Pereți. Newsletterul precedent, în care am scris practic o avancronică pentru turneul de tenis Transylvania Open, este cea mai bună dovadă în acest sens.
Totuși, nu mă simt pregătit să-ți povestesc despre strategia editorială. Îmi place să scriu despre sport, dar nu știu încă dacă amestecul ăsta de imobiliare și sport este benefic pentru Patru Pereți și va reprezenta direcția pe termen mediu sau dacă, la un moment dat, îl voi separa. Pe termen scurt nu se schimbă nimic.
Dacă ai orice sugestie sau idee pe acest subiect sau pe orice alt subiect legat de Patru Pereți te invit să-mi scrii printr-un reply la acest mail.
Mulțumesc încă o dată că faci parte din povestea Patru Pereți.
Hai, La multi ani! Sa crestem mari!
Da,arata bine cifrele 🙂. Bravo,dar sant cifre,așadar " keep the good way " si fii binecuvântat de Dumnezeu în continuare cu harul de a avea pace și liniște în suflet , plus sanatate in trup!