Trei ani de Patru Pereți
Newsletterul Patru Pereți împlinește astăzi trei ani, ocazie cu care îți povestesc despre numărul de abonați, de unde provin cititorii și cum am adaptat strategia editorială în ultimele luni.
Au trecut deja trei ani de la primul newsletter Patru Pereți, pe care l-am scris pe baza unei strategii definitivate într-o zi ploioasă de vară într-o cafenea Meron din Oradea. Trei ani în care numărul de abonați a crescut constant și în care am adaptat din mers strategia editorială.
E un moment bun pentru un newsletter dedicat în care îți povestesc pe larg cum am depășit pragul simbolic de 4000 de abonați, cum m-au ajutat alți autori de newslettere să ajung aici și cum am extins conținutul către un alt newsletter.
🧑🤝🧑 Câți abonați are Patru Pereți?
Ești unul dintre cei 4052 de abonați la newsletterul Patru Pereți și fiecare dintre voi a ajuns aici în mod organic, prin completarea căsuței de abonare de pe site sau pe baza unei recomandări din partea unui alt newsletter pe care il citești.
În ultimul an, numărul de abonați a crescut cu 25%, de la 3245 la cei 4052 din prezent. Este un progres consistent, însă pe de altă parte ritmul de creștere este mai lent comparativ cu aniversarea de doi ani. La vremea respectivă am înregistrat o dublare a numărului de abonați comparativ cu primul an, de la 1550 la 3245 abonați.
Una dintre explicații este că Substack se transformă pas cu pas într-o platformă socială. Dezvoltat inițial ca o platformă de newslettere, Substack a adăugat în ultimul an numeroase funcții care în prezent îl poziționează inclusiv ca alternativă pentru X (ex-Twitter) sau Threads. De altfel, principala formă de recomandare oferită de Substack este acum cea de Follow pentru contul meu personal de Substack în loc de abonarea la newsletter, chiar dacă orice abonat la newsletter devine automat și follower.
Rezultatul este că Patru Pereți are 4052 de abonați, în timp ce contul meu de Substack are 4311 followerși. Cu alte cuvinte, există 259 de persoane care au dat follow contului meu, dar care nu sunt abonate la Patru Pereți. Unul dintre obiectivele pentru următorul an este să convertesc acești followerși în abonați.
🕸️ De unde vin abonații Patru Pereți?
1677 de abonați Patru Pereți au venit aici pe baza sistemului de recomandări dezvoltat de Substack, ceea ce reprezintă 41% din numărul total de abonați. Practic, chiar dacă Substack se transformă treptat într-o rețea socială, sistemul de recomandări dezvoltat inițial continuă să funcționeze foarte bine, cu atât mai mult cu cât nu implică niciun efort constant din partea mea.
În prezent există 26 de newslettere care recomandă abonarea la Patru Pereți, în creștere cu 53%, de la cele 17 newslettere din octombrie 2023.
Dintre newsletterele active în prezent care recomandă Patru Pereți cei mai mulți abonați au venit de la , , , , , , , , și . Le mulțumesc tuturor celor care recomandă newsletterul Patru Pereți.
Pentru 934 dintre abonați (23% din total), Patru Pereți a fost primul newsletter dezvoltat pe Substack la care s-au abonat, în timp ce 1475 de abonați (36% din total) aveau deja cont pe Substack, iar 202 (5% din total) s-au abonat prin intermediul aplicației mobile Substack.
La fel ca și în urmă cu un an, 90% dintre abonații Patru Pereți accesează newsletterul din România, însă există abonați și în Germania (60), Statele Unite (26), Franța (21), Suedia (8), Australia (3) sau chiar Arabia Saudită (1). Am cucerit și Africa, dar încă aștept primul abonat din Dubai.
O altă statistică interesantă este că 19% dintre abonații Patru Pereți sunt comuni cu abonații newsletterelor și , iar procente bune am remarcat și în cazul newsletterelor (17%), (12%) și (12%).
📖 Cât de citite sunt newsleterele Patru Pereți?
Am trimis până acum 135 de newslettere, iar rata medie de deschidere (open rate) raportată de Substack pentru newsletterele din acest an este în general de peste 40%.
Aici există însă o mențiune importantă: în realitate, open rate-ul este mai mare, pentru că unii cititori setează clientul de mail astfel încât să nu contorizeze deschiderile. Este o practică la care apelează în special utilizatorii de iPhone, însă apar tot mai multe aplicații care oferă această funcție din motive de confidențialitate a datelor.
Newsletterele Patru Pereți ajung însă și la persoane care nu sunt abonate. În ultimul an, cel mai popular newsletter a fost cel despre taxele pentru chirii în 2024, care a generat aproape 18.000 de afișări.
🤝 Cine susține newsletterul Patru Pereți?
Începând din iunie 2023, platforma imobiliară Storia a devenit partener al newsletterului Patru Pereți. Pentru mine, asta înseamnă un fundament solid pentru ca newsletterul Patru Pereți să existe în continuare în forma actuală.
În primul an al acestui parteneriat ai primit acces la analize lunare despre tranzacțiile imobiliare din România și despre interesul clienților pentru cumpărarea și închirierea de locuințe, dar și o sinteză cu cele mai importante noutăți despre piața imobiliară.
Începând din iulie 2024, pe lângă analizele menționate mai sus primești și informații despre prețurile solicitate de proprietari la vânzarea și închirierea de locuințe pe baza unor grafice care îți arată evoluția din ultimele 12 luni. Cel mai recent newsletter pe acest subiect abordează piața imobiliară din România în luna august.
Cu această ocazie mulțumesc echipei Storia pentru susținerea acordată newsletterului Patru Pereți.
✍🏻 Ce s-a schimbat în strategia editorială?
Chiar dacă am lansat newsletterul Patru Pereți cu ideea de a scrie preponderent despre piața imobiliară și tehnologii utilizate în construcții, în primii doi ani am publicat ocazional și newslettere cu tematică mai degrabă sportivă, în special despre arenele care găzduiesc diverse competiții.
Treptat, mi-am dat seama că este mai eficient să separ conținutul editorial sportiv de conținutul tradițional, astfel că la începutul anului am lansat , un newsletter cu reportaje și analize despre sport. Găsești acolo reportaje de la turneele de tenis Iași Open și Țiriac Foundation Trophy, un interviu cu Mihai Silvășan, antrenorul echipei de baschet U-BT Cluj-Napoca, dar și grafice cu performanțele realizate de România la Jocurile Olimpice.
În plus, unele subiecte complexe despre piața imobiliară le public pe Panorama, în special cele care includ grafice pe care nu le pot publica în formă interactivă în newsletterul Patru Pereți din cauza limitărilor platformei Substack. Cel mai recent exemplu este articolul cu date interactive despre cazările în apartamente de închiriat.
De asemenea, printre altele, pe AUTOCRITICA public în fiecare lună o analiză cu grafice interactive despre piața auto din România și din Europa, care te poate ajuta să înțelegi mai bine evoluția acestui domeniu într-o perioadă marcată de numeroase schimbări.
Abonează-te la newsletterul Patru Pereți și primești la tine în inbox analize despre piața imobiliară și tehnologii utilizate în construcții.
Bravo, bravo! 👏👏👏
Felicitari. La cat mai multi.